Hej mitt vinterland!

Nu har vi äntligen fått lite snö här i Göteborg! Förra veckan hade vi väldigt kallt här men de var endast ett litet lager med smö som kom. Men i natt har de snöat och även lite under dagen så nu har vi ca 1 dm, härligt! Idag tog jag en promenad ner till simhallen och de knastrade härligt när man gick! Så de blev både promenad och simning. Förra veckan var jag inne i stan och fixade de sista julklapparna, så nu ligger de inslagna under vår gran som vi köpte i torsdags.
Förra veckan var jag även på after work med mitt tjejgäng, de var 3 av 10 som kom, lite dålig uppslutning men vi hade trevligt i alla fall. I onsdags em var jag och N på liseberg där vi mötte upp mamma som var där några timmar med sitt jobb. Det var mycket trevligt och mysigt!
I helgen har jag och N tagit det mycket lugnt. I fredags kväll hade N sista föreställningen med abba-showen så då var jag hemma och slog in julklappar och hann även läsa lite. I lördags lagade vi pizza, kollade på film och myste och umgicks. Igår bakade vi ett nytt pepparkakshus. Det som vi gjorde för 1,5 v ramlade ihop efter 1 dygn!! Det  vi gjorde igår känns mer stabilt och ska nog klara sig över julen! Det var väldigt skönt med en lugn helg hemma, satt och tittade i min kalender och upptäckte att den senaste lördagen både jag och N var lediga och inte hade något inplanerat eller hade gäster var i slutet på augusti så de var på tiden kan man säga!

Snart är de julafton, jag jobbar ju dock julaftonsnatt men på em ska jag och N ha lite julmys och äta lite julmat och öppna julklappar såklart. På juldagen åker vi till min syster med familj där mamma och pappa också är och firar med dem. Vi får väl se om min syster är hemma då, kanske är hon på BB? Men jag hoppas dock att bebisen hunnit komma ut tills dess, hon/han var beräknad att komma i lördags men man vet ju aldrig när det sätter igång.
Har precis tittat på: "Kvarteret Skatan firar jul" och detta klippet är så roligt tycker jag! Så kom ihåg håll inte benet upp-och-ner för då är julen slut!


/Anna

Kommentarer
Postat av: anna

GOD JUL MIN BÄSTA ANNA O N <3

JULKRAMAR FRÅN SKÅNE :)

2009-12-24 @ 12:47:20
URL: http://enoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0