1,6 mil

sprang jag totalt förra veckan! I torsdags var jag ute på en joggingtur igen då blev de 4 km (som  f.ö gick dåligt, benen ville inte bära mig riktigt kanske hade jag behövt en dag träningsfri dag efter onsdagens tur) och igår blev de en 6-km runda! Jag är nöjd faktiskt!

I helgen åkte jag och N ner till Skåne och lånade föräldrarnas hus (de var på semester i Scottland). Vi hade tänkt åka till hbg-festivalen men på lördagen lovade de regn så vi ville inte chansa så vi tur en tur till Torekov. Där sken i alla fall solen, kanske gjorde den det i Hbg också men vi hade trevligt ändå. På kvällen grillade vi och satt i uterummet och pratade tills de blev för kallt att sitta där. Vi  satt sedan uppe till kl 01.30 och kollade på "Schindlers list" som gick på TV. Har inte sett den sedan jag gick i skolan, minns att vi fick se den på skoltid. En väldigt gripande film.

Lite bilder från Torekov

Var ju tvungen att ta ett kort på Frennegatan i Torekov

Lite egobilder:

Igår ramade jag in korten från NY och de blev riktigt bra men behöver några små detaljer innan väggen där jag satt dem blir helt komplett! Ska ut på jakt efter det idag!
Idag har N åkt till Sthlm med en kompis och ska vara där tills på torsdag! Men jag behöver inte vara ensam för imorgon kommer världens bästa mamma på besök!

Jag och mamma på väg ut till Vinga sommaren 2008!

Ha en bra dag! /A

Fredag....

Igår fick jag hem kort som jag framkallat  från vår New York- resa i oktober- 08! Lite lång tid har gått men jag har inte blivit färdig till framkalla det än förrän nu. Så idag blir de en sväng till IKEA och köpa lite ramar att sätta korten i!
Får sån längtan att åka tillbaka till New York igen när jag ser korten! Det är en underbar stad, läste en gång ett uttryck som stämmer bra: "Den som en gång varit i New York längtar alltid tillbaka". Någon gång ska jag och N åka dit igen, det vill vi båda!
Idag börjar N sin semester :)
Slänger in lite bilder från NY...

Central Park

Times Square

Empire State Building

Utsikt från Empire State building (södra Manhattan)

State of Liberty

Promenad från Brooklyn till Manhattan- Brooklyn Bridge

Guggenheim museum

Redo för helikoptertur över Manhattan

Vy över delar av Central Park från helikoptern ( där insåg man hur stor Central Park är)

Middag i Little Italy- de hade god pasta!

Bakdag!

Idag vaknade jag klocka 8, utan väckarklocka! Det är tidigt för att vara mig! Jag drog på mig träningskläder och var ute på en joggingtur på 6 km! Körde även plankan efter joggingturen 40 sek x 2!

Obligatoriskt för en joggingtur: mina bra löparskor jag köpt på Löplabbet (börjar nog bli dags att köpa nya snart), pulsklockan, svettbandet (hatar när håret ramlar fram i ansiktet) och min ipod såklart!

Idag kom denna låten upp i min låtlista när jag sprang, då tänkte jag på min Anna i Malmö som körade till denna låt, det är för övrigt Anna som fått mig att börjat blogga, hi, hi!

Sen när vi ätit frukost började vi att baka. Först blev det kanelbullar!

Sen bakade vi kärleksmums

och sist bakade vi chokladkaka med björnbär

Jag la sedan ner kakorna i mina fina Muminburkar (jag är löjligt förtjust i fina Muminsaker, älskade Mumin när jag var liten)

Så nu har vi frysen fyllld med både kanelbullar och kakor, välkomna på fika om ni har vägarna förbi :)
Sen blev det middag: lax, sallad, haloumiost och lite annat gott och ett glas vitt vin!

Jag har även hunnit läsa ut en av mina böcker- en bok som verkligen berör! Den var väldigt bra och otroligt stark- jag rekomenderar den!

Den handlar om en tjej som blir våldtagen och tar på sig all skuld och berättar inte detta för någon, sedan dras tjejen in i en ond cirkel och börjar sälja sex via nätet och dras in i prostitution och förnedring i jakt på bekräftelse och till slut går de så långt att  män ringer och kräver att få utnyttja henne.
Det värsta är att det är en sann berättelse, detta händer i Sverige på 2000-talet. Män i medelåldern som utnyttjar ett barn- var är vi på väg??
"Det var skönt. Att veta att jag liksom dög till något. Att jag kunde något. Att någon överhuvudtaget ville vara med mig. Jag trodde ju det, att ingen ens skulle vilja ta i mig efter våldtäkterna. Jag kände mig smutsig och värdelös. Äcklig. Fast, det var inte direkt så att självfötroendet blev bättre. Det blev ju tvärtom, de bröt ner det totalt. Och ju sämre det blev, desto mer bekräftelse sökte jag av männen. Så det blev en ond spiral"
-Ur 14 år till salu- Caroline Engwall

Ska avsluta detta inlägget med att visa ett fint kort jag fick av min Linda häromdagen med ett litet paket

Nej, dags att välja en ny bok att läsa- får bli något lättsamt denna gången!

God natt mina vänner!

Semesterlektyr

Här är mina böcker som jag beställde från Adlibris. Stieg Larsson böckerna har jag läst innan men jag hade bara 2:a boken i serien och jag vill ha hela serien. Jag köpte 2 chiclit böcker, de är rätt skönt att läsa sådana böcker emellanåt, särskilt när man ligger på stranden och vill ha något lättläst!
Vet bara inte vilken jag ska börja med!

I helgen åker vi ner till Skåne igen! Vi tänkte besöka Helsingborgsfestivalen!

1:a semesterdagen...

Igår överraskade N mig genom att bjuda mig på en italiensk restaurang, åt jättegod pasta med räkor och grönsker, jag drack ett glas rosé till det. På väg hem stannade vi på Evas Paléy och åt efterrätt och drack en Kaffe Karlsson.  Gott och trevligt var det!

Nu håller jag på att tvätta, tråkigt! Men sen ska jag iväg och hämta pocketböcker jag beställde från Adlibris i torsdags kväll, snabb leverans måste jag säga! Efter det ska jag fika med min vän L!

Imorgon är N ledig  och då tänkte jag att vi skulle baka, kanelbullar, kärleksmums och kanske en rabarberpaj också. Fick massa rabarber av mamma när vi var hemma hos dem som ligger i frysen för tillfället!

Kanske at

Jag har semester!

Nu har jag 4 veckors semester framför mig, de känns så härligt! Det jag och N planerat/ bokat är ett besök hos min kusin i Karlskrona och sedan några dagars semester i Västervik, vi  får också besök av min vän M från Sthlm en helg. Sen blir det väl lite utflykter och sol och bad hoppas jag! Nästa vecka åker N med en kompis till Sthlm och jag får besök av världens bästa mamma ett par dagar!
Ikväll blir det en drink eller ett glas vin för att fira semestern!

Ha en bra kväll, det ska jag ha!

Semestern är nära nu!

Ja, nu börjar semestern närma sig, bara en natt kvar att jobba!!!! Mitt tålamod tog nästan helt slut i natt så jag hoppas att jag ska orka en natt till (eller jag måste ju orka en natt till). Men de är väl så ju närmare man kommer semestern ju mindre tålamod och ork har man!
Nu ska jag äta frukost, de blir naturell yoghurt och vildhallon som jag plockade på väg hem från jobbet idag! Jag plockade 0.5 liter, hade kunnat plocka mer men min burk som jag hade med mig rymde inte mer!
Ha en skön söndag!

Snart semester, nedräkningen har börjat!

Ja, nu har nedräkningen börjat. Jag jobbar fredag, lördag och söndag natt sen har jag SEMESTER!!!! På måndag morgon ska jag även hinna med ett lönesamtal innan jag cyklar hem sover och sen vaknar och njuter av min semester!

De har varit lite dålig uppdatering här inne men när solen har varit här varit och sen har jag varit i Skåne en sväng!
Men jag ska i alla fall berätta om den fantastiska middagen vi avnjöt på Sjömagasinet! Det var sååå gott och vi spenderade 2600:- så vi har 350:- kvar att använda där! Det ska jag och mamma utnyttja när hon kommer hit, vi ska dit och äta lunch där en dag! Vi började med att dricka en cosmopolitan när vi kikade på menyn, sen blev de hummersoppa till förrätt, halstrad hälleflundra med goda tillbehör, passionsfruktsmousse med chokladbakelse och hallonsorbet! De var jättegott och vi drack jättegott vin till också! Så tack N´s chef för en mycket trevlig julklapp!

I helgen var vi i Skåne hos mina föräldrar, min syster med familj var också där! I fredags blev de grillat och vi satt i mamma och pappas uterum. Jag älskar att sitta där ljumma sommarkvällar och bara njuta av livet och det var vad vi gjorde i fredgas, eller jag njöt i allla fall får hoppas att de andra också gjorde det!
På lördagen var N och tittade på ny bil tillsammans med min svåger och pappa. Jag, mamma, syster och systerdotter var i stan och shoppade.... vaddå könsroller, ha, ha.

På kvällen bjöd jag, N, syster och svåger mamma och pappa på restaurag. Det var födelsedagspresent till dom från oss! Det var jättetrevligt och gott  sen åkte vi hem till mamma och pappa och satte oss i uterummet och pratade, fast N, pappa och svåger (som åkte buss till restaurangen, jag och mamma åkte med syster) stannade på torget och tog en öl innan de anslöt sig till oss!

I måndags var vi här i Gbg och kollade på ny bil, skulle se om de kunde ge oss ett bättre pris på vår nuvarande bil m.m  (än vad N fick i Ängelholm i helgen). För de första hade bilhandlaren inte gått någon charmkurs (vi köpte vår nuvarande bil i Ängelholm och den bilhandlaren är så himla trevlig och inte alls gåpåig som vissa försäljare är) och sen för de andra var han  ganska ointresserad av att hjälpa oss. Sen var N och kollade upp med en bilhandlade i Borås också. Vi kunde sedan konstatera att vi fick bäst pris på vår bil i Ängelholm. Så igår var vi nere i Ängelholm igen! Jag jobbade tisdag till onsdag natt så när jag kom hem 07.30 fixa jag mig i ordning sen åkte vi ner, jag sov hela vägen ner! Sen åkte vi till bilhandlaren, jag fick provköra bilen (N gjorde de i lördags) och sen skrev vi på papperna! Så om 8-12 v "får" vi den nya bilen! Vi åt lunch hos mamma och pappa innan vi åkte tillbaka hem igen! Vi köpte med oss storstrut från Engelholmsglass( den godaste glassen som finns!!!)

Vatten från Sjömagasinet (de kosta 70:-!!!!)

Mätt och belåten efter besök på Sjömagasinet, i de röda huset man ser
i bakgrunden  ligger Sjömagasinet

N posar framför Älvsborgsbron i väntan på färjan

Jag i lördags på Carl-Fredriks restaurang i Skälderviken

N, mamma och pappa

Storasyster och min söta systerdotter Z som gör en rolig min!

Tyvärr kom inte min svåger med på någon bild.

Ha en bra helg!

Skåne!

Snart åker jag och N till Skåne för att hälsa på mina föräldrar, min syster med familj är också där! Med andra ord blir det en familjehelg!

Sommar och sol!

Här i Göteborg skiner solen och det är varmt! Men jag klagar inte! Fast idag ska jag inte göra samma misstag som förra veckan, utan vänta med min joggingtur till lite senare ikväll!
I tisdags tog jag och N färjarn ut till Eriksberg för att ta ett glas vin /öl på River café, jätemysigt ställe låg alldeles intill vattnet. Sen åkte vi in till stan och satte oss en stund på Avalon och tog ett glas där också innan vi begav oss hemåt!

Igår var vi på Öckerö och Hönö! Vi middag på Hönö på ett ställe jag inte rekomenderar, det var ca 8 personer på hela restaurangen och vi fick vänta ca 40 min på vår mat, det tycker jag inte är ok! Dessutom var de inget jättemärkvärdigt vi beställde jag beställde lax och N biffstek, så lång tid tycker inte jag de ska ta! Det hade varit en annan sak om de varit jättemycket folk på restaurangen! Men maten smakade helt ok, fast N´s mat betalade vi nog ockerpris för!

Imorgon  kväll ska vi till Sjömagasinet, det är en exklusiv resturang här i Gbg! N fick presentkort på 3000:- på sjömagasinet i julklapp av sitt jobb! Vissa får uppskattning av sin chef och får julklapp! De senaste åren har jag inte fått någon julklapp av mitt jobb, skulle va kul om de vill visa någon uppskattning för det jobb man gör! Men som tur är brukar N få julklappar som jag kan vara med att dela, ex restaurangbesök, spa-helg.

Ett glas rosé på River café

I väntan på färjan till Öckerö

Jag i bilen på väg till Öckerö

Öckerö hamn

Hoppas att solen skiner på er också!!! Ha en skön kväll

Grattis mamma och pappa!

Idag säger jag grattis på bröllopsdagen till mina älskade föräldrar! De har varit gifta i 37 år!

Jag, mamma och pappa i Ystad förra sommaren!