Snart semester, nedräkningen har börjat!

Ja, nu har nedräkningen börjat. Jag jobbar fredag, lördag och söndag natt sen har jag SEMESTER!!!! På måndag morgon ska jag även hinna med ett lönesamtal innan jag cyklar hem sover och sen vaknar och njuter av min semester!

De har varit lite dålig uppdatering här inne men när solen har varit här varit och sen har jag varit i Skåne en sväng!
Men jag ska i alla fall berätta om den fantastiska middagen vi avnjöt på Sjömagasinet! Det var sååå gott och vi spenderade 2600:- så vi har 350:- kvar att använda där! Det ska jag och mamma utnyttja när hon kommer hit, vi ska dit och äta lunch där en dag! Vi började med att dricka en cosmopolitan när vi kikade på menyn, sen blev de hummersoppa till förrätt, halstrad hälleflundra med goda tillbehör, passionsfruktsmousse med chokladbakelse och hallonsorbet! De var jättegott och vi drack jättegott vin till också! Så tack N´s chef för en mycket trevlig julklapp!

I helgen var vi i Skåne hos mina föräldrar, min syster med familj var också där! I fredags blev de grillat och vi satt i mamma och pappas uterum. Jag älskar att sitta där ljumma sommarkvällar och bara njuta av livet och det var vad vi gjorde i fredgas, eller jag njöt i allla fall får hoppas att de andra också gjorde det!
På lördagen var N och tittade på ny bil tillsammans med min svåger och pappa. Jag, mamma, syster och systerdotter var i stan och shoppade.... vaddå könsroller, ha, ha.

På kvällen bjöd jag, N, syster och svåger mamma och pappa på restaurag. Det var födelsedagspresent till dom från oss! Det var jättetrevligt och gott  sen åkte vi hem till mamma och pappa och satte oss i uterummet och pratade, fast N, pappa och svåger (som åkte buss till restaurangen, jag och mamma åkte med syster) stannade på torget och tog en öl innan de anslöt sig till oss!

I måndags var vi här i Gbg och kollade på ny bil, skulle se om de kunde ge oss ett bättre pris på vår nuvarande bil m.m  (än vad N fick i Ängelholm i helgen). För de första hade bilhandlaren inte gått någon charmkurs (vi köpte vår nuvarande bil i Ängelholm och den bilhandlaren är så himla trevlig och inte alls gåpåig som vissa försäljare är) och sen för de andra var han  ganska ointresserad av att hjälpa oss. Sen var N och kollade upp med en bilhandlade i Borås också. Vi kunde sedan konstatera att vi fick bäst pris på vår bil i Ängelholm. Så igår var vi nere i Ängelholm igen! Jag jobbade tisdag till onsdag natt så när jag kom hem 07.30 fixa jag mig i ordning sen åkte vi ner, jag sov hela vägen ner! Sen åkte vi till bilhandlaren, jag fick provköra bilen (N gjorde de i lördags) och sen skrev vi på papperna! Så om 8-12 v "får" vi den nya bilen! Vi åt lunch hos mamma och pappa innan vi åkte tillbaka hem igen! Vi köpte med oss storstrut från Engelholmsglass( den godaste glassen som finns!!!)


Vatten från Sjömagasinet (de kosta 70:-!!!!)

Mätt och belåten efter besök på Sjömagasinet, i de röda huset man ser
i bakgrunden  ligger Sjömagasinet


N posar framför Älvsborgsbron i väntan på färjan 


Jag i lördags på Carl-Fredriks restaurang i Skälderviken


N, mamma och pappa


Storasyster och min söta systerdotter Z som gör en rolig min!

Tyvärr kom inte min svåger med på någon bild.

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0