Bakdag!

Idag vaknade jag klocka 8, utan väckarklocka! Det är tidigt för att vara mig! Jag drog på mig träningskläder och var ute på en joggingtur på 6 km! Körde även plankan efter joggingturen 40 sek x 2!

Obligatoriskt för en joggingtur: mina bra löparskor jag köpt på Löplabbet (börjar nog bli dags att köpa nya snart), pulsklockan, svettbandet (hatar när håret ramlar fram i ansiktet) och min ipod såklart!

Idag kom denna låten upp i min låtlista när jag sprang, då tänkte jag på min Anna i Malmö som körade till denna låt, det är för övrigt Anna som fått mig att börjat blogga, hi, hi!

Sen när vi ätit frukost började vi att baka. Först blev det kanelbullar!
 

Sen bakade vi kärleksmums
 

och sist bakade vi chokladkaka med björnbär
 
Jag la sedan ner kakorna i mina fina Muminburkar (jag är löjligt förtjust i fina Muminsaker, älskade Mumin när jag var liten)

    
Så nu har vi frysen fyllld med både kanelbullar och kakor, välkomna på fika om ni har vägarna förbi :)
Sen blev det middag: lax, sallad, haloumiost och lite annat gott och ett glas vitt vin!


Jag har även hunnit läsa ut en av mina böcker- en bok som verkligen berör! Den var väldigt bra och otroligt stark- jag rekomenderar den!  

 Den handlar om en tjej som blir våldtagen och tar på sig all skuld och berättar inte detta för någon, sedan dras tjejen in i en ond cirkel och börjar sälja sex via nätet och dras in i prostitution och förnedring i jakt på bekräftelse och till slut går de så långt att  män ringer och kräver att få utnyttja henne.
Det värsta är att det är en sann berättelse, detta händer i Sverige på 2000-talet. Män i medelåldern som utnyttjar ett barn- var är vi på väg??
"Det var skönt. Att veta att jag liksom dög till något. Att jag kunde något. Att någon överhuvudtaget ville vara med mig. Jag trodde ju det, att ingen ens skulle vilja ta i mig efter våldtäkterna. Jag kände mig smutsig och värdelös. Äcklig. Fast, det var inte direkt så att självfötroendet blev bättre. Det blev ju tvärtom, de bröt ner det totalt. Och ju sämre det blev, desto mer bekräftelse sökte jag av männen. Så det blev en ond spiral"
-Ur 14 år till salu- Caroline Engwall

Ska avsluta detta inlägget med att visa ett fint kort jag fick av min Linda häromdagen med ett litet paket


Nej, dags att välja en ny bok att läsa- får bli något lättsamt denna gången!

God natt mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0