Grått, grått, grått

Här i Göteborg är de grått väder och 10 grader, jättetrist man kan inte tro att de snart är december. Men till helgen är det dags att plocka fram adventsljusstakarna, mysigt! Inte klokt vad de går fort, tycker inte de var längesedan de var sommar.

Ja, de var ett tag sedan jag uppdaterade. Förra helgen var jag hos min syster och min kusin J var också där, vi hade mycket trevligt, massor med god mat och efterrätter som alltid hos min syster! SKönt att komma bort och bara bli severad, vi erbjöd oss såklart att hjälpa till men de behövde vi inte men disken tog vi hand om. Trots att hon är i 8:e månaden så står hon och fixar i köket. Ja, nu är de mindre än 1 månad kvar tills mitt 2:a syskonbarn ska komma till världen, jag gissar att de är en tjej!

Förra onsdagen bjöd N mig på restaurang, de blev på 28+. Där vi testade en avsmakningmeny med flera rätter, man fick ganska små portioner för orka alla rätter. Allt var jättegott utom anklevermoussen, de var riktigt äckligt om man får säga så? Jag fick skölja ner de med vinet det lilla jag åt, lämnade faktiskt kvar en del.Förutom anklevermoussen var en perfekt kväll, mysig restaurang som låg i en källare, trevligt sällskap och trevlig personal.

Vi har köpt ny dator, så nu går internet mycket snabbare och vi har dessutom en fungerande fläkt på datorn. På den förra datorn fungerade fläkten inte så ibland blev den överhettad och väldigt långsamt!

Igår var vi i stan en sväng och shoppa, eller N shoppade. Jag är helt chockad, han shoppade förra onsdagen också. Så tätt brukar inte hans shoppinglust infinna sig snarare 1-2 ggr/halvår och då shoppar han rejält. Igår sa han när vi var i Nordstan: -Det är så bra att gå här med dig för man behöver bara säga vad man vill shoppa så tar du mig till bra butiker. Ha, ha, jag är hans personal shopper. Så de blev skor (på Nilsons), jeans, skjortor och några tröjor.

Idag har jag städat och jag har faktiskt satt upp adventsljusstakarna kändes mysigt att göra det. Igår köpte jag julstjärnor(blommor) och imorgon ska jag köpa hyacinter tänkte jag. Imorgon ska jag in till stan och köpa lite julklappar, har några rabattkuponger som går ut på tisdag som jag kanske får användning för när jag ska köpa julklapparna.

På lördag em ska jag till Liseberg med mitt tjejgäng och sen ska vi ut och äta. De ska bli trevligt. Men på fm funderar jag på om jag ska baka lussekatter, får se om jag hinner. Köpte i alla fall saffran idag 32:- för 0,5 g..... Det är inget billigt bakverk minsann!


N  i en del av sina nyinköpta kläder!

Ha en mysig adventshelg!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0