Lussekatter!

Ja, imorgon är det 1:a advent. Igår var jag i stan och jag har faktiskt köpt de flesta julklapparna, skönt! Idag har jag bakat lussekatter! Önskar att jag kunde lägga in doften också, kan ju säga att de luktar ljuvligt här hemma! Saffranet var värt varenda öre och som jag och mamma konstaterade: har man inte saffran i kan man lika gärna baka kanelbullar!



Nu har vi de riktigt mysigt här hemma efter adventsstädningen/pysslet och igår blev det nya dukar från Village som pryder matbordet!! Om några timmar är de ju dags för besök på Lisebergs julmarknad för min del! Men nu ska jag nog provsmaka lussekatterna. Sedan får jag väl kanske gömma en del av dem innan N kommer hem, ha, ha, han är näligen ett litet kakmonster! När han var liten gömde hans mamma kakor i bokhyllan så han inte skulle äta upp dem men han hitta dem ändå!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0