Helgen som gått!

Denna helgen är N ute på jobb, han åkte i fredags och kommer hem imorgon, längtar!
Så i fredags städade jag och på kvällen satt jag i soffan och läste och lyssande på Melody Gardot på spotify, så jag hade de ganska mysigt trots att jag var ensam. Såg när Melody Gardot när hon var med i "Skavlan" för några veckor sedan och blev verkligen imponerad av hur hon återhämtat sig efter den trafikolyckan hon var med om.

Igår på dagen passade jag en kompis hund. Så då passade jag på att ta en långpromenad i det härliga höstvädret. På kvällen hade jag bjudit hem min vän L och en gemensam arbetskamrat på middag. Till förrätt bjöd jag på plommontomatpaj med chevrecreme och en liten fördrink blev det också, till huvudrätt blev det lax med kräftströssel och klyftpotatis och till sist chokladpaj med vispad grädde. Vi hade jättetrevligt, de stannade till kl 23.30 och då ställde jag mig och diskade, lite halvgalet men det var väldigt skönt när jag vaknade i morse och kom ut till ett rent kök!


Huvudrätten!


Efterrätten!
Tyvärr blev de inga kort på L och C.

Idag har jag varit en tur på Allum som är ett köpcentrum en liten bit utanför Göteborg, men jag köpte ingenting. Är ute efter en vinterjacka men hittade ingen så de får bli en tur till stan snart, fick en rabattkupung från Åhléns häromdagen så jag tänkte kolla efter en jacka i veckan!


Orkidén jag fick av L och C som var här på middag, får se hur länge jag lyckas hålla den vid liv....

Ha en bra vecka!!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0