Våren tycks vara på väg!!!

Här i Gbg skiner solen och det är riktigt härligt ute nu, har precis kommit hem efter en promenad. Har även varit och klippt mig. Allt känns lättare nu när vårvädret börjat visa sig. Äntligen har de sopat bort allt grus från cykelvägarna (hoppas jag slipper punktering nu).

Påsken firade vi som sagt hos mina föräldrar. Vi hann med en tur på stan i torsdags där vårjacka inhandlades. I torsdags kväll invigde vi vår blackrock-grill http://blackrocknordic.se/?page=koncept, som N köpte för några veckor sedan. Vi testade på blackrock-grill på en restaurang i Västervik i somras och gillade verkligen det. Det blev väldigt gott i torsdags också. I fredags hälsade vi på min mormor som nyligen fyllt 95 år! På kvällen var jag och N ute och drack vin med min barndomsvän som också var hemma i Skåne över påsken, trevligt att hinna träffas en liten sväng.
I lördags åkte jag, N och mina föräldrar en sväng till Helsingör och där var det ingen vårvärme direkt, solen sken men de blåste skitkallt,men de var trevligt att ändå. Men väl hemma hos mina föräldrar blev det något varamare då jag och N passade på att städa bilen invändigt, äntligen blev vi av med alla granbarr som låg kvar efter att vi slängde granen i början på januari!  På kvällen åt vi mammas goda påskbuffé.

Vi åkte hem i söndags och i måndags var vi på IKEA med alla andra göteborgare, det var hur mycket folk som helst, var helt övertygad om att de skulle vara ganksa lite folk eftersom de var påsk och folk var bortresta, men jag kunde inte ha mer fel!

Till helgen åker jag till syster och hennes familj. För på söndag är de dop för min systerson B och jag och N ska vara gudföräldrar åt honom!

Grattis till lilla mamma som fyller år idag!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0