Lite om slutet av 2009 och början av 2010!

Ja, det har varit hektiska dagar sedan jul, därav den dåliga uppdateringen. Jag jobbade ju som sagt 23-24 och 24-25 december. Därför hade jag och N lite eget firande på julaftons eftermiddag med lite julmat och bytte julklappar med varandra innan jag åkte iväg och jobbade! Vi hade riktigt mysigt! Av N fick jag 2 fina koftor, 1 top, en hudlotion, badskum, halsband och en kaffepressbryggare från Bodum! Så nu dricker vi riktigt gott kaffe här hemma!

Vår julgran!


Julbordet på julafton!

På juldagen körde vi till min syster med familj och mina föräldrar var också där! Så då hade vi lite firande med dem då, så då fick jag ännu mer julklappar! Böcker, skål från Jelly Bean, halsband, väggkalender, bordstabletter, presentkort på Esprit, ljusstake och lite annat smått och gott! Men de roligaste var dock att se min systerdotter öppna paketet från mig och N, vi hade köpt en liggdockvagn från Brio till henne och hon blev sååå glad för den och körde runt sina dockor i den!


En del av alla fina julklappar jag fick


och några till julklappar!


Z, mamma och pappa!

Vi stannade tills den 27:e hos min syster. På annandagen var jag och N ute och åkte pulka med Z, de var hur kul som helst. Jag tyckte nog de var lika roligt som Z. På em åkte min syster och svåger in till BB och på kvällen föddes min systerson! Men tyvärr hann vi inte träffa dem då eftersom man inte får besöka dem på BB och min syster kom hem efter att vi åkt hem.
 

Z och N läser böcker på morgonen!


I pulkabacken!


Den 30:e åkte vi till Oskarshamn till goda vänner för att fira nyår. Natten till nyår sov jag i deras soffa och N sov på luftmadrass. Precis när jag nästan höll på att somna hörde jag att N sa till mig att de läckte luft från luftmadrassen så då fick vi tända upp och lokalisera och tejpa igen hålet (vi hade redan lagat den 1 gång innan vi la oss). Senare på natten vällte en av deras katter ner en blomvas i det rummet vi sov i så då fick vi gå upp och torka upp vattnet som runnit på bordet och golvet. En väldigt komisk natt blev det och vi skrattade gott åt hela situationen på morgonen! På nyårsafton lagade vi 3-rättersmiddag, innan middagen drack vi champange och åt lite tilltugg. Middagen var så god, till förrätt: chevrétoast med honung, huvudrätt: vitlökskyckling och klyftpotatis och ugnsbakade rotfrukter och efterrätt: vitchoklad pannacotta! Vi hade väldigt trevligt, vi hann även med lite singstar på kvällen innan 12-slaget då vi gick ut och skålade i fuskcahmpange och kollade på raketerna!

Nyårsklädd


N och jag redo för att fira de sista timmarna av 2009!


Hela gänget bilden är tagen ca en halvtimme innan år 2010!

  
Skålar in det nya året!

N och jag i kylan vid 12-slaget!

På nyårsdagens eftermiddag åkte vi vidare till min syster för att träffa min systerson för första gången! På lördagen var de dags att åka tillbaka till Gbg igen och jag jobbade lördag och söndag natt.



N och jag med B, 6 dagar gammal!

Sedan måndags morse har jag varit ledig, skönt och på  måndag kvällen hade vi min svärfars fd särbo på middag! I tisdags var vi i Borås och bowla och åt middag med några kompisar. Men i onsdags var de dags för den efterlängtade kvällen i soffan, vi kolla på film och ta det väldigt lugnt, det var så skönt att vara hemma och bara rå om varandra. Nu när vi varit iväg så himla mycket. Igår var vi i stan och först åt vi brunch på ett amerikanskt fik och åt bagels och amerikanska pannkakor, mums! Sen kollade vi lite på rean men jag hittade faktiskt inte så mycket, köpte en väska och lite underkläder.

Reafynd från Accessorize

I natt ska jag jobba, är egentligen ledig men blev tillfrågad att jobba, då de ska öppna upp 6 extra vårdplatser eftersom det är mycket inlagda patienter. Och när man jobbar extra en helg betyder det kvalificerad övertid vilket ger en härlig lön i februari så jag sa ja, och N jobbar ikväll ändå.
Imorgon blir det bio för vår del, skulle egetligen sett Avatar men de fanns inga bra platser så de fick bli "Did you hear about the Morgans" !

Trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0