Juldagen...

Idag är de juldagen, kanske inte riktigt men vi firade i alla fall försenad julafton igår med N´s bror med barn och hans särbo och hennes barn. Så då borde de ju vara juldagen idag, he, he. Vi bjöd dem på julmat: ägg, sill, lax, köttbullar, prinskorvar, skinklåda(istället för janssons frestelse som ingen gillar i de sällskapet vi firade med) m.m, eftersom de var i Egypten över jul och nyår åt de ju ingen julmat så de passade bra att bjuda på det. Till efterrätt hade vi gjort en god mjölkchokladmousse med pepparkaksbotten, väldigt god och trots att de kanske var lite vuxensmak gillade alla barnen den också. Barnen pasade även på att äta upp pepparkakshuset som vi gjorde och trots att det stått framme över 1 månad tyckte de att de var gott.
I julklapp fick vi vinkaraff, biocheckar ( det hade vi också köpt till N´s bror och hans särbo), blomstercheckar, vinspelet, 4 flaskor vin- ett rött, ett vitt, ett rosé och ett mousserande, och en korg med massa godasker: kex, ostar, korvar och godis. Så det var väldigt fina och trevliga paketer vi fick! Vi hade en mycket trevlig eftermiddag och kväll!

I vackan har jag varit hos min syster och syskonbarn, min svåger var nämligen bortrest så då passade jag på att åka dit och umgås med dem. Det var väldigt trevligt att få lite syster-tid och leka med Z. B är ju bara 1 månad gammal så honom kan man mest gosa med och det var ju mysigt de också! Jag och Z var i alla fall ute och åkte pulka en eftermiddag, kan säga att de är rätt bra träning att dra upp en pulka med en 2-åring i pulkabacken  flera gånger. Men roligt hade vi och det är ju huvudsaken!

Nu väntar en mindre roliga vecka med väldigt skiftande tider att arbeta på. Jobbar imorgon natt, tisdag ledig (eller jag slutar ju kl 07) onsdag utbildningsdag ca kl 9-16, sen åka hem från utbildningen som tar ca 1 h för att sedan börja jobba kl 21-07, kommer nog vara ganska trött på torsdag morgon efter jobbet och sedan jobbar jag även torsdag natt! Men snart är det ju fredag igen!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0