Äntligen mars!

Då är det äntligen mars, mars förknippar jag med vår! Men vi får väl se hur det blir med den saken. När jag var liten gick jag med vårjacka i mitten av mars och var ute ochj plockade tussilago. Nu känns det lite osannolikt att kunna ha vårjacka i mitten av mars. Men snön har i alla fall smält bort lite grand, men mycket är kvar och idag har det varit minusgrader hela dagen. I Lund var det strålande sol i söndags innan jag åkte hem, nätan all snö var borta, fåglarna kvittrade och en och en annan snödroppe tittade fram i rabatterna, sen kom man tillbaka till Gbg som bara var grått och massa snö kvar, suck!

Helgen var fantasikt trevlig, ankom till Lund i fredags och åkte hem till min kusins kompis N som bjöd oss på fajitas, jättegott och efter maten blev det en pina colada. I lördags gick vi en sväng på stan för att sedan förebereda oss för kvällen. Vid kl 17 kom N´s pojkvän och 3 kopmisar till henne som också skulle med till melodifestivalen! Innan maten drack vi champange, åt lite snacks och lyssnade på schlagers såklart! Sedan åt vi middagen som bestod av varmrökt lax, potatisgratäng och en jättegod sås med spenat och creme fraiche och majonäs (äntligen har jag kommit över min skräck för spenat, spenat för mig har varit den gröna äckliga soppan man fick i skolan som jag avskydde) och till desert blev de glass med varma hallon! Vi tog sedan taxi till Malmö Arena och där var det ju dags för MELODIFESTIVAL!!!!! Jag tyckte faktiskt att det var den bästa deltävligen som varit i år, men det är ju lätt att jag är lite partisk eftersom det är väldigt speciell känsla att vara på plats och se det live! Tyckte att Peter Jöback var bäst! Efter det var slut åkte vi in till Malmö och tog en drink på en bar innan vi åkte "hem" till Lund, en trevlig avslutning på en kanonkväll!
I söndags åt jag och kusin J och N brunch på kulturen innan vi skildes åt och åkte hem!

I söndags natt kom N hem, efter att varit borta sedan i onsdags, imorgon ska vi ha mysdag/kväll, jag jobbar i natt men går av imorgon. När jag sovit färdigt ska vi iväg och handla och fixa någon god mat tills kvällen. Vi är lite inne på att testa laga älgfilé, vi såg på "halv åtta hos mig" där en lagade älgfilé och det såg väldigt gott ut, men vi får se om vi ens kan få tag i det eller så blir det något annat gott!

Lägger in en bild från min fotosession från the studio som jag var på för några veckor sen, belv inte jättenöjd med bilderna (köpte bara 3 st som jag dessutom bara är halvnöjd med) då jag tycker de sminkade mig lite väl mycket , fast nedansående bild syns det inte så mycket hur sminkad jag var! Håll till godo! Som min pappa säger om foto: "en del blir bra och en del blir lik sig"




/Anna

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Vilken snygging!!! Längtar tills du kommer hit! Kram

2010-03-03 @ 20:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0