Ingen bra morgon..

I morse efter jobbet när jag kom ut till min cykel var bakdäcket alldeles platt, punktering!!!! Glädjen över att jag jobbade 1 timme mindre (med tanke på att det blev sommartid) försvann snabbt och jag blev så sur! N är inte hemma så de var bara till att trycka ner cykelhjälmen i väskan och gå till spårvagnen. Det sjuka är att de tar minst 30 minuter med spårvagen hem och 15 minuter att cykla. Jag måste byta spårvagn 2 ggr och självklart missade jag den ena anslutningen med 1 minut så  jag fick gå en bit istället. Så istället för att vara hemma 7.20 som jag skulle varit om jag cyklat var jag hemma 7.45, suck!

Så ikväll blir det promenad till jobbet eftersom N är ute på turné står bilen utanför hans jobb!

Det ironiska i det hela är att jag igårkväll tänkte på att allt grus på cyklevägarna måste slita på cykeldäcken!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0