Mycket väsen bara för en stol....

Håller på att rensa i min garderob, hela hallen är belamrad med mina kläder för tillfället. Har sorterat bort en hel del som inte är använt på länge, men en tröja som jag letade efter häromdagen har fortfarande inte dykt upp :(.

Igår hände en komsik sak, N åkte iväg till Gävle där Mia Skärringer ska uppträda ikväll. Vid 15.30 ringer N då de upptäcker att de glömt en stol som ska vara med i föreställningen. Jag blir ombedd att åka till Bollebygd(4 mil från gbg) för att möta en kollega till N för att frakta vidare stolen till Gbg till turnéledaren som åkte tåg till Gävle i morse. Jag hämtar upp stolen och därefter blir det nya bud då dom insett att stolen är för stor att ha med som bagage på tåget så jag ska istället lämna in den som expressgods i Gbg. Turnéledaren hade pratat med de på expressgods och fått ett pris på vad detta skulle kosta, men väl på plats så inser de på expressgods att stolen är större än de trott och priset blir ett helt annat. De säger de kommer att bli tvungna att buda stolen med bil mellan Sthlm och Gävle vilket kommer öka priset markant. Så där står jag inne på expressgods och pratar med  turnéledaren (som jag aldrig träffat) på telefon och medlar melllan henne och de på expressgods. Det tog en halvtimme innan vi kom fram till en lösning och stolen kom iväg. De på expressgods var väldigt hjälpsamma och vi skrattade rätt mycket åt situationen allihopa, och de undrade om det inte fanns stolar i Gävle, ha, ha! Turnéledaren var jättetacksam för min hjälp och sa att jag kunde få gå på alla Mias föreställningar i Gbg och Sthlm eftersom jag ställde upp och sa även att N hade en fanstastisk sambo och om han någon gång är dum mot mig fick jag gärna ringa henne. Ja, det blev så himla komsikt, att jag som inte hade någonting alls med detta att göra blev så inblandad.

Nu ska jag in till stan för att träffa en barndomsvän som är på kurs i Gbg och vi ska till Pasta + och äta!

Ha en skön kväll!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0